Partner serwisu
Prawo i polityka

Konflikt Indie – Pakistan. Air India chce dużego odszkodowania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Konflikt Indie – Pakistan. Air India chce dużego odszkodowania
fot. Zurich Airport
Od zawsze stosunki między Delhi a Islamabadem były napięte, a Kaszmir terytorium spornym. Widmo konfliktu zbrojnego atomowych państw jest coraz większe, co negatywnie rzutuje na branżę lotniczą. Linie Air India chcą od rządu prawie 600 milionów dolarów odszkodowania za znacznie wydłużone czasy lotów do USA.

Subkontynent indyjski to kulturowo-religijny tygiel, który w latach 1858-1947 pozostawał pod władzą Brytyjczyków. Plany korony brytyjskiej ujednolicenia całkowicie niespójnego narodu spaliły na panewce, a Indie Brytyjskie podzieliły się na trzy niezależne od siebie i niepodległe państwa: Indie, Pakistan i Bangladesz.

Konfliktów wewnętrznych nie zażegnał podział terytorium, a wyznaczenie przez Brytyjczyków granic m.in. Kaszmiru doprowadziło do niekończącego się konfliktu, mimo że traktat demarkacyjny jasno wyjaśnia zasady podziału i np. sposób wykorzystania wód granicznej rzeki. Spór o górski region znów nabrał na sile, a jego skutki zaczęła odczuwać m.in. branża lotnicza. Pakistan zamknął niebo dla indyjskich linii lotniczych, które korzystały z prawa przelotu samolotów na trasach do i z m.in. Stanów Zjednoczonych Ameryki. W odpowiedzi na działanie Islamabadu, władze Republiki Indii zamknęły swoje niebo dla pakistańskich linii lotniczych.

O ile zakaz przelotu przez Indie dla operatorów z Islamskiej Republice Pakistanu nie jest bardzo odczuwalny – siatka połączeń Pakistan International Airlines jest ograniczona, to realizacja bezpośrednich lotów przez linie Air India do północnoamerykańskich miast jest obecnie niemożliwa. Przewoźnik zmuszony jest wykonywać rejsy do USA i Kanady trasą południową, która wjedzie przez Zatokę Perską vel Arabską, Turcję i Europę, a nie trasą przez Rosję i biegun północny, która jest krótsza, a co za tym idzie – samoloty spalają znacznie mniej paliwa i są tańsze operacyjnie.

Przelot przez Europę skutkuje koniecznością międzylądowania na tankowanie w Kopenhadze i Wiedniu przed kontynuacją rejsów do Ameryki Północnej. Zarząd Air Indii zgłosił już – jak informuje agencja Reutera – wniosek do rządu Indii o finansowe odszkodowanie dłuższych operacji. Indyjski flagowiec, jeśli obecna sytuacja będzie trwać do 31 grudnia, wycenił dodatkowe koszty na 590 milion dolarów amerykańskich. Linie chciałyby otrzymać subsydia proporcjonalne do poniesionych strat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Air India zamawia kolejnych 100 samolotów od Airbusa

Pasażer i linie lotnicze

Air India zamawia kolejnych 100 samolotów od Airbusa

Piotr Bożyk 11 grudnia 2024

FIA2024: Pokład nowego airbusa A350 linii Air India (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air India zaprezentowała nową markę i malowanie

Pasażer i linie lotnicze

Air India potwierdza zakup 250 airbusów wraz z usługami

Pasażer i linie lotnicze

Air India potwierdza także zakup 220 boeingów

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air India zamawia kolejnych 100 samolotów od Airbusa

Pasażer i linie lotnicze

Air India zamawia kolejnych 100 samolotów od Airbusa

Piotr Bożyk 11 grudnia 2024

FIA2024: Pokład nowego airbusa A350 linii Air India (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air India odebrały pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air India zaprezentowała nową markę i malowanie

Pasażer i linie lotnicze

Air India potwierdza zakup 250 airbusów wraz z usługami

Pasażer i linie lotnicze

Air India potwierdza także zakup 220 boeingów

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5